203 – Machiaj

 Pentru ei te-ai scăldat tu, te-ai sulemenit la ochi și te-ai gătit cu podoabele tale. Ezechiel 23:40

Machiajul este necesar pentru a conferi o anumită înfățișare corespunzătoare rolului unui actor sau actriță. Este ca și cum acesta ar transmite chiar o anumită personalitate subiectului. Fondul de ten și fardurile însoțite de o sumedenie de alte articole de specialitate, transformă, cel puțin aparența, în direcția intenționată de cel machiat și echipa sa.

În capitolul 23 din Ezechiel, care este unul dintre cele mai dure și tulburătoare descrieri ale apostaziei lui Israel și Iuda, machiajul este descris ca făcând parte din recuzita prin care cele două surori prostituate își atrăgeau clienții. Acest lucru a făcut ca machiajul să fie privit cu suspiciune și respingere din partea cititorilor zeloși ai Scripturilor.

Suprapunerea straturilor de cosmetice, pentru a da o altă înfățișare persoanei, decât cea care este în realitate, are semnificația de duplicitate și fățărnicie, fapt care o face de nedorit pentru morala și estetica urmașilor lui Hristos. Dar dacă operațiunea urmărește să confere o înfățișare plăcută în fața persoanei iubite, s-ar putea să ne gândim la machiaj și dintr-o altă perspectivă. Hristos, de exemplu, o prezintă pe logodnica Sa, biserica, în fața Tatălui ca și când nu ar avea nici un fel de defect, rid, zbârcitură sau orice ar putea arăta sau trăda starea de fapt a candidatei la eternitate. Or, pentru realizarea acestei operațiuni, Mielul are nevoie de serviciile de machiaj ale harului Său. La început, mireasa pare imperfectă, cel puțin așa apare în oglinda cerului, dar prin intermediul machiajului ceresc aplicat, mireasa devine perfectă cu adevărat. Acesta da, machiaj!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *